Γιατί ο εγκέφαλος μας αγαπάει τις λίστες

brain,head,maze,technology-5e7b932fcf8ed059e63ad1bbd20637f0_h

Σε αυτό το πολύ κατατοπιστικό άρθρο του new yorker δίνεται μια εξήγηση στο ερώτημα γιατί οι λίστες τραβάνε την προσοχή μας. Θα έχετε παρατηρήσει ότι πλέον οι περισσότεροι τίτλοι άρθρων από μεγάλα (και όχι μόνο) site είναι λίστες τύπου: 5 λόγοι για να πάτε στην εξοχή, 10 λόγοι για να πας σε αυτήν την συναυλία κ.ο.κ.

Στο άρθρο εξηγεί ότι όταν ο εγκέφαλος μας συναντά νέες πληροφορίες, προσπαθεί αμέσως να τις επεξεργαστεί. Όταν βάλει τις πληροφορίες σε ένα προσωπικό πλαίσιο θα αποφασίσει αν έχει νόημα να δώσει περαιτέρω προσοχή ή όχι. Η διαδικασία είναι ακαριαία: Δεν καταλαβαίνουμε καν ότι κάνουμε μια επιλογή και ο εγκέφαλος μας διαλέγει έναν συγκεκριμένο μονοπάτι. Η προσοχή μας σταματάει ή συνεχίζει να ψάχνει παρακάτω. Τι όμως μας κάνει να σταματάμε και να εφιστούμε την προσοχή  μας; Η απάντηση είναι απλή: Η διαφορετικότητα. Όταν ψάχνουμε το περιβάλλον γενικά, το οπτικό μας σύστημα αντιλαμβάνεται μόνο τα πράγματα που είναι διαφορετικά, που ξεχωρίζουν από τον περιβάλλοντα χώρο.

Οι λίστες είναι ένας τρόπος να λαμβάνουμε και να οργανώνουμε τις πληροφορίες σε ένα υποσυνείδητο επίπεδο. Όταν επεξεργαζόμαστε πληροφορίες το κάνουμε τμηματικά. Για παράδειγμα είναι δύσκολο να απομνημονεύσουμε τα πράγματα που θέλουμε να πάρουμε από το σουπερ μάρκετ, γι’ αυτό και κάνουμε λίστες για να τα θυμηθούμε. Η απλοιποιημένη μορφή της λίστας, μας κάνει να θυμόμαστε πιο εύκολα τα πράγματα και είναι πιο οικεία για τον εγκέφαλο μας. 

Διαβάστε περισσότερα στο άρθρο της Maria Konnikova

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *